Maria by Callas
De Grieks-Amerikaanse operazangeres Maria Callas begon in New York en werd een glamoureuze internationale superster. Optredens, interviews, home movies en ongepubliceerde memoires – die bijna allemaal nog nooit door het publiek zijn gezien – onthullen de essentie van een buitengewone vrouw.
Maria Callas veroverde de harten van duizenden als een van de meest illustere sopranen van de 20ste eeuw. In deze caleidoscopische documentaire vol curiosa uit archieven wordt het verhaal van een prima donna gedeconstrueerd en, via haar stem en geschriften, verteld in haar eigen woorden.