Mute Fire
In dit filmessay wisselt Federico Atehortúa Arteaga tussen Colombiaanse geschiedenis en zijn jeugd. Beiden zijn opgenomen in beelden die niet altijd de waarheid vertellen. Falsos positivos, vermoorde jongeren verkleed als guerillas door het leger om militair succes te simuleren, is een hoofdelement.
Archiefbeelden—persoonlijk en openbaar—worden verweven om het systematische geweld te tonen. De Colombiaanse Federico Atehortúa onthult een correspondentie tussen cinema en oorlog. Mute Fire is een aangrijpende weerspiegeling van hoe beelden bijblijven, en hoe herinneringen de geschiedenis vormen.