Een beetje buiten zijn gebruikelijke autobiografische stijl om put Nanni Moretti (The Son’s Room) voor Mia Madre toch uit persoonlijke ervaringen. John Turturro speelt de hoofdrol in dit tragikomische verhaal over liefde, dood en filmmaken – met een soundtrack van Arvo Pärt en Jarvis Cocker!