De laatste film van de baanbrekende auteur Chantal Akerman is een portret van haar relatie met haar moeder, Natalia. Zij was een overlevende van de Holocaust en een bekende verschijning in veel van haar dochters films.
In wat Akerman’s laatste film zou zijn, gaat de grote regisseuse terug naar haar ouderlijk huis om haar moeder op te zoeken. Het roept het gevoel van vrouwelijke huiselijkheid op uit haar tweede speelfilm, Jeanne Dielman. Dit meesterwerk van intimiteit is een diepe reflectie op familierelaties.