Pain and Glory
Salvador Mallo, een aftakelende filmregisseur, overdenkt zijn verleden: zijn jeugd in een dorp, zijn eerste verlangen, zijn eerste volwassen liefde in jaren ’80 Madrid, de pijn van die breuk. Terwijl hij zijn geschiedenis herontdekt, voelt hij ook een sterke drang naar verlossing.
De Spaanse meester van transgressie keert terug met een sublieme semi-autobiografische film, met zijn kenmerkende levendige kleuren en oog voor melodrama en melancholie. Banderas is overtuigend als verouderende filmmaker achtervolgd door zijn verleden—hij won in Cannes de prijs voor Best Actor!