Pasolini
Rome, 1975. De laatste dag in het leven van Pier Paolo Pasolini. Op het punt om zijn meesterwerk te voltooien, met gevaar voor eigen leven, blijft hij de heersende klasse bekritiseren. Pasolini brengt tijd door met zijn geliefde moeder en zijn goede vrienden vooraleer het avontuur op te zoeken.
Abel Ferrara’s portret van de laatste dagen van Pier Paolo Pasolini is een impressionistische verweving van biografie en poëtische bewerking. Willem Dafoe belichaamt op griezelige wijze de grote regisseur in een biopic die bruist van leven, al wordt hij achtervolgd door het schrikbeeld van de dood.