Remorques
Voor André en de andere bemanningsleden van de Cyclone is het leven verdeeld tussen de stormachtige zeeën en de veiligheid van het leven thuis met hun vrouwen. Wanneer André tijdens een riskante reddingsactie verleid wordt door Catherine, staat hij op het punt zijn vrouw te bedriegen.
Jean Grémillon’s romantische klassieker, vol wilde wateren en onstuimige passies, is Franse cinema op zijn best. Met het poëtische scenario van Jacques Prévert, zorgt de gebroken mannelijkheid van Jean Gabin samen met de melancholische breekbaarheid van Michèle Morgan voor een tragische mix.