Rosa Rosae. A Spanish Civil War Elegy
Saura creëert en recupereert meer dan dertig beelden, tekeningen en foto’s die hij afdrukt en manipuleert en vervolgens filmt, om een verhaal te creëren dat de Spaanse burgeroorlog herschept, maar ook de verschrikkingen van een universele oorlog weergeeft door de ogen van een kind en zijn omgeving.
De Spaanse Burgeroorlog heeft de jeugd van de legendarische regisseur Carlos Saura, wiens productieve filmcarrière de wrede dictatuur van Franco overleefde, diepgaand gevormd. Dit muzikale wonder van 6 minuten met houtskool is een ontroerende blik van een kind op hoe conflicten de jeugd vervormen.