Shun Li werkt in een textielfabriek in de buurt van Rome om geld te sparen, zodat ze haar zoontje kan laten komen. Ze wordt opeens overgeplaatst naar een klein stadje langs de Venetiaanse lagune en daar ontmoet ze een lokale visser. Een knappe oude Slavische immigrant, met de bijnaam “De dichter”.