Streetscapes [Dialogue]
Een regisseur heeft een vertrouwelijk gesprek met zijn interviewer. Hij vertelt onder andere over het werkproces, creatieve blokkades, artistieke crises en expressive krachten. Op een gegeven moment wordt er geopperd dat het gesprek misschien kan uitgroeien tot een film. En dit is dus die ene film.
De derde editie uit Emigholz’ Streetscapes serie, en misschien wel de film die de mysteries oplost! Het is op bijzondere wijze gestructureerd rond fictieve therapiesessies, als een speels en verhelderend experiment dat licht werpt op het architecturale oeuvre van de regisseur.