Sycorax, de moeder van Caliban en de gevangene van Ariel, blijft in Shakespeare’s The Tempest buiten beeld, door Prospero afgedaan als een “boosaardige tovenares”. Hier wordt zij de centrale figuur, in een poging van de regisseur om dit tot zwijgen gebrachte personage een stem te geven.
Lois Patiño (Red Moon Tide) werkt samen met Matías Piñeiro (Isabella) voor deze verrassende en vrije bewerking van Shakespeare’s geliefde toneelstuk. Deze onderzoekende mijmering, die een stem geeft aan de ongrijpbare heks van The Tempest, vindt een innovatieve middenweg tussen film en theater.