The Beautiful Things
In Naples, time doesn’t exist. You spend your time waiting, and then, all of a sudden, you spend it just remembering. Will the beautiful things arrive? Or have they already happened? The lives of four young people in Naples of 1999–full of hope, and then today, in a totally paralyzed Naples.
Some years before his internationally acclaimed Selfie, Agostino Ferrente teamed up with filmmaker Giovanni Piperno to craft this lyrical, Naples-set look at the delicate passage from teenagehood to adult age. The Beautiful Things is a small yet luminous revelation of a film.