The Birth of the Robot
Len Lye vormt een advertentie om tot moderne kunst. Dit surrealistische experiment met collage en kleur werd geassisteerd door de Britse documentairemaker Humphrey Jennings. Het werd een groot succes. De korte film werd vertoond in meer dan 300 bioscopen en bereikte een publiek van 3 miljoen mensen!