The Bounty
Captain Bligh struggles to restore discipline among the crew of the HMS Bounty after the ship has an extended furlough in Tahiti. After the captain doles out floggings and other physical punishments, the crew mutinies, led by Bligh’s former close friend, Fletcher Christian..