In de voetsporen van Samuel Beckett’s Waiting for Godot gaan in 2013 twee acteurs uit Calcutta naar de grootste bijeenkomst van mensen op aarde – het Hindoe festival Maha Kumbh van Allahabad, dat eens in de 12 jaar plaatsvindt, om op zoek te gaan naar Kalki – de Tiende en laatste avatar van Vishnu.
Deze Bengaalse film, die zich afspeelt tegen de achtergrond van de religieuze bijeenkomt “Maha Kumbh”, is een raadselachtige ervaring. Geïnspireerd door “Waiting for Godot”, bouwt Ashish Avikunthak voort op Becketts tekst om na te denken over het idee van God in de context van de moderne wereld.