The City of Lost Children
Dit sprookje volgt een jongetje die wandelt door de straten van een schimmig havenstadje, overspoeld door gekken. De stad wordt geterroriseerd door Krank, een geschifte wetenschapper die weeskinderen ontvoert voor hun dromen. Zo hoopt hij zijn verouderingsproces tegen te gaan.
Het hoogtepunt van Jeunet en Caro’s grunge-fantasieën uit de jaren ‘90: The City of Lost Children bevat alle duistere facetten van dromen en sprookjes—een groot verschil ten opzichte van Jeunet’s latere films. Het is een symbool van verbeeldingskracht voordat moderne CGI de rimpels gladstreek.