The Conformist
Een Italiaanse man wordt betrokken bij een fascistische partij wanneer hij wordt geïnstrueerd om zijn voormalige docent te vermoorden. Het slachtoffer is een vocale anti-fascist die in Frankrijk in ballingschap leeft tijdens de jaren ’30. Gebaseerd op de roman uit 1951 van Alberto Moravia.