The Cup
Het is 1998 en twee jonge voetbalgekke monniken, Orgyen en Nyima, wonen in een afgelegen klooster in de Himalaya en proberen wanhopig een televisie te vinden om de WK-finale te kunnen zien. De ouderen zijn verbijsterd over hun obsessie en bezorgd over de buitensporige inbreuk op hun heilige ruimte.
Jonge monniken in een Tibetaans klooster worden voetballiefhebbers in dit debuut van de gerespecteerde lama Khyentse Norbu. Als eerste speelfilm ooit opgenomen op locatie in Bhutan, vangt The Cup de essentie van voetbal, en laat zien dat sport en spiritueel ontwaken hand in hand kunnen gaan.