The Day After I'm Gone
Yoram, een 50-jarige dierenarts uit Tel Aviv, moet de relatie met zijn jonge dochter opnieuw opbouwen na haar zelfmoordpoging. Hij besluit om samen haar moeders familie op te zoeken. In een woestijnland dat de Dode Zee omhult groeit hun reis uit tot een proces van eigen en gezamenlijke ontdekkingen.
Vaak zijn debuutfilms overdreven gestileerde films vol bombarie. Nimrod Eldar’s eerste film is een welkome afwisseling: van zijn inventieve gebruik van locaties tot Zohar Meidan’s sterke rol. Eldar verwerkt in dit vader-dochter-drama emotioneel rijke en prachtig subtiele storytelling.