The Eternal Return of Antonis Paraskevas
In deze hilarische, uitdagende dramady besluit de Griekse ochtendshow tv-presentator Antonis Paraskevas om zijn carrière een boost te geven door zijn eigen kidnapping in scène te zetten. Terwijl hij verblijft in een verlaten hotel denkt hij na over de beste tactiek voor zijn legendarische terugkeer.
Hedendaagse Griekse cinema toont een land en cultuur in een crisis met een duister grappig, absurd perspectief. Critici bestempelen deze films als de “Greek Weird Wave”. Vreemd inderdaad: Eternal Return is een juweeltje van de Berlinale met satirische motieven.