De Portugese regisseur Miguel Gomes was een opkomend talent in het festivalcircuit van begin 2000 met speelse, genre-overstijgende visies zoals Tabu en Our Beloved Month of August. Dit is waar hij begon: een zoete, vervormde en kleurrijke debuutfilm die de regisseur naar Rotterdam bracht.