The Gaze
Na de dood van zijn vrouw denkt een echtgenoot aan hun eerste ontmoeting en huwelijk. Ze was veel jonger dan hij. Ze verkocht soms dingen in een antiekwinkel om wat geld te verdienen. Terwijl hij steeds meer geïnteresseerd raakt in haar gedachtepatroon komt hij erachter dat ze ooit een wees was.
Het ultra-minimale drama van Mani Kaul, gebaseerd op Fyodor Dostovesky’s korte verhaal The Meek One. Met ingenieus gebruik van licht groeit de film uit tot een intrigerend onderdeel van Kaul’s oeuvre, terwijl hij theorieën over ruimte en tijd verkent door middel van narratieven.