Wegens stotteren zoekt prins Albert van York Lionel Logue op, een logopedist. Wanneer zijn broer afstand doet van de troon en hij koning George VI wordt, moet Logue hem helpen zijn eerste radio-uitzending in oorlogstijd te maken: De oorlogsverklaring van Groot-Brittannië aan Duitsland in 1939.