The Lady Without Camelias
Een klein filmrolletje voor winkelbediende Clara mondt uit in een regelrechte carrière als diva. De spanning stijgt wanneer haar man haar frivole bioscoopescapades niet langer kan verdragen en haar dwingt tot een “serieuze, artistieke” productie van het leven van Jeanne d’Arc.
Voordat hij zijn reputatie als meester van het modernisme vestigde, verkende Michelangelo Antonioni de genrefilm. The Lady Without Camelias is zowel een showbizz melodrama als een kritiek op de Italiaanse filmindustrie met de magnetische Lucia Bosè in de hoofdrol. Een van zijn beste vroege films!