The Last Family
Deze familiesaga, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de surrealistische schilder Zdzisław Beksiński en zijn excentrieke familie, laat ons kennismaken met o.a. zijn neurotische zoon Tomasz, wiens gewelddadige uitbarstingen en zelfmoordneigingen Beksiński en zijn vrouw voortdurend bezighouden.
Ontleend aan de opnames van een beruchte kunstenaar, vertelt dit waargebeurd drama over tientallen jaren in het leven van een disfunctioneel Pools huishouden. Een claustrofobische studie in neurose en obsessie, The Last Family bevestigt het adagium dat waarheid vreemder is dan fictie.