The Last Metro
Met Catherine Deneuve als steunpilaar in moeilijke tijden werd The Last Metro een box-office hit die ook nog eens tien César awards won. In François Truffauts klassieker wordt de beklemming van het bezette Parijs nagebootst en wordt troost én politiek verzet gevonden op en naast het toneel.