The Minister
Minister van Transport Bertrand Saint-Jean wordt midden in de nacht gewekt door zijn afdelingshoofd vanwege een bus dat een ravijn in is gerold. Het ongeluk stort hem in een tumultueuze wereld vol snelheid, machtsstrijd, chaos en crisis.
Met de enorm eclectische (en gebroeders Dardenne’s favoriet!) Olivier Gourmet is The Minister een blik op de individualistische, mannelijke essentie van moderne politiek. Een goed gekunsteld stuk van komedische meesterlijkheid die zowel urgent als bijzonder ongewoon aanvoelt.