The Mystery of Picasso
Clouzot en Picasso werkten samen om een nieuw soort kunstfilm te maken die de mysterie van het creatieve proces zou vastleggen. Met speciale inkten die door een semi-transparant oppervlak lekten, creëerde de kunstenaar een reeks schilderijen die zich chronologisch openbaren. Dansend voor onze ogen.