The Ornithologist
Ornitholoog Fernando verliest de controle over zijn kano in een wild natuurreservaat. Hij wordt een eind verderop ontdekt door twee Chinese pelgrims, die hem dwingen tot extreem gedrag om een reeks wrede tests te overleven. Een ontmoeting die het begin zal markeren van een mythische reis.
João Pedro Rodrigues, een gevierde stem in de queer cinema, won in Locarno de prijs voor Beste Regisseur met deze mysterieuze film met Paul Hamy in de hoofdrol. Een vogelexpeditie verandert in een mystieke reis vol bijbelse ondertonen en vreemde voorvallen. Een verbijsterend en subliem meesterwerk.