The Orphan
Het verhaal van Jonathas, een wees die geadopteerd en vervolgens ‘teruggebracht’ werd vanwege zijn vrouwelijke gedrag. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
De fluïditeit van identiteit wordt prachtig verbeeld. Deze korte film verkent de duistere kant van adoptie op hartverscheurende wijze. Een verhaal over de zoektocht van een jong persoon naar goedkeuring en geborgenheid. The Orphan won de Queer Palm prijs op het Cannes Filmfestival.