The Settlement
Perceptie is de sleutel tot Sergei Loznitsa’s woordeloze monochrome film-essay The Settlement. De kijker wordt geleidelijk aan betrokken bij de dagelijkse activiteiten van een landelijke psychiatrische instelling in Rusland.
Sergei Loznitsa’s bekroonde eerste speelfilm is een zwart-witte studie over gedrag die speelt met de regels van perceptie. Een kalme observatie van de routine van psychriatische patiënten en hun harmonieuze aanwezigheid in de natuur wordt een sfeervolle, reflectieve filmervaring.