The Silence Before Bach
Een historische reconstructie wordt gecombineerd met losjes verbonden ‘dramatische’ scenes en sequenties in documentairevorm. Deze film vormt een speelse en schilderachtige reeks variaties op het argument dat Johann Sebastian de wereld veranderde door zijn buitengewone oor voor harmonie.
Deels fictie, deels documentaire. De laatste film van de excentrieke en experimentele Catalaanse reigsseur Pere Portabella is een prachtige, soms knotsgekke viering van de rol die Bach’s muziek speelt in de moderne wereld.