The Swindle
Betty en Victor zijn oplichters. Op een dag betrekt Betty Maurice erbij. Maurice, een penningmeester van een multinational, moet 5 miljoen Zwitserse frank overmaken. Maar Betty is ervan overtuigd dat hij dat geld zal stelen. Aan wiens kant staat ze — Victors, Maurice’s of enkel die van haarzelf?
Chabrols vijftigste speelfilm levert twee van de grootste filmgenoegens op: listig bedrog en Huppert die mannen in prachtige outfits bedriegt. Boordevol excentrieke personages en duistere humor, met een vleugje Hitchcockiaanse perversiteit: dit is een mijlpaal voor de meester van de genrefilm.