Tilva Roš
Toda en Stefan brengen hun zomer skatend, drinkend en filmend door rond de lokale kopermijn, nu het grootste gat van Europa. Hun vriendschap wordt op de proef gesteld wanneer ze strijden om Dunja’s aandacht. Maar als lokale protesten ontstaan, komen ze samen voor een gemeenschappelijk doel.
Het won de hoofdprijs op het Sarajevo Film Festival voordat het de vleugels uitspreidde naar Locarno, Rotterdam en Thessaloniki. Dit coming-of-age drama vertelt over een eindeloze, doelloze zomer van een skateboarder. Een indrukwekkend gedurfd filmdebuut van de Servische Nikola Lezaic.