Two Drifters
De paden van twee eenzame zielen kruisen. Rui verliest zijn geliefde Pedro op hun jubileumdag. Odete is verlaten door haar vriend nadat ze haar kinderwens had uitgesproken. Alhoewel ze de overleden Pedro nooit ontmoet heeft, wordt Odete geobsedeerd over hem.
Vraag een willekeurige filmfestivalganger welk land het meest ‘hot’ is tegenwoordig: dan Portugal zal veel stemmen krijgen. João Pedro Rodrigues, met zijn tweede speelfilm, is één van die Portugezen die de prachtigste films maken. doordrongen van gevoeligheid en intelligentie over turbulente liefde.