Unsane
Een jonge vrouw verlaat haar geboortedorp om te ontsnappen aan haar verleden. Wanneer ze onvrijwillig wordt opgenomen in een psychiatrische inrichting, wordt ze geconfronteerd met haar grootste angst. Niemand wil haar geloven en de autoriteiten kunnen of willen haar niet helpen.
Een low-budget, edgy experimentele thriller van Steven Soderbergh (Sex, Lies, and Videotape). Unsane werd volledig opgenomen met een iPhone. De film, een satire op moderne technologie, is een briljant opgebouwde ‘middernachtfilm’ met een weergaloze acteerprestatie van de Britse actrice Claire Foy.