Een drieluik over eenzaamheid en urbane vervreemding à la Antonioni: Vive l’amour is de doorbraak (en winnaar van een Golden Lion) van Taiwan’s Tsai Ming-liang. Hij is één van onze grootste regisseurs: een meester in overdenkende cinema, droge humor en wrange melancholie.