Anke keek uit naar een familiereünie met haar kinderen om haar pensioen te vieren. Wanneer haar zoon Max uit Hongkong zijn reis afzegt, besluit zij hem te bezoeken. Zo begint een ongehaast soloreisverslag, waarin Anke diepe banden aanknoopt met de plaatselijke bewoners, maar ook met zichzelf.