A Leap in the Dark
Rechter Mauro Ponticelli woont al zijn hele leven samen met zijn zus, maar als haar geestelijke gezondheidsproblemen verergeren, weet hij niet goed hoe hij voor haar moet zorgen. Wanneer zijn zus een acteur ontmoet die haar uit haar depressie haalt, betrapt Mauro zichzelf op onbewuste jaloezie.
Marco Bellocchio’s verbluffende regiecomeback leverde Michel Piccoli en Anouk Aimée de hoogste prijzen op in Cannes. In deze scherpe en komische verkenning van monsterlijke mannelijkheid worden gestoorde families en maatschappij naast elkaar gezet in het morele rot van het Italiaanse rechtssysteem.