Een universiteitsprofessor bevindt zich op een persoonlijk en professioneel kruispunt wanneer een uitblinkende student een beschuldiging uit tegen een van haar collega’s. Ondertussen dreigt een duister geheim uit haar eigen verleden aan het licht te komen.
Luca Guadagnino brengt zijn voorliefde voor schandalige aantrekkingskracht en buitensporige machtsspelletjes naar de Ivy League. Julia Roberts schittert tegenover Ayo Edebiri en Andrew Garfield in scènes die hoogstaande filosofie combineren met riskante, dronken sensatie.