Alice in the Cities
Phillip is een rondreizende Duitse verslaggever die, na een toevallige ontmoeting met een mysterieuze Amerikaanse vrouw, met tegenzin tijdelijk de voogdij over de kleine Alice op zich neemt. Hun vriendschap groeit terwijl ze door Europese steden reizen op zoek naar de grootmoeder van het meisje.
Tien jaar voor Paris, Texas maakte Wim Wenders dit ontroerende portret van gedeelde eenzaamheid dat de opkomende, onverwachte vriendschap tussen een gefrustreerde schrijver en een verlaten jong meisje onderzoekt. Een heldere zwart-wit roadmovie die door ingehouden emotionele landschappen reist.