Apples
Een onvoorspelbare pandemie zorgt ervoor dat mensen plotseling geheugenverlies ontwikkelen. Door het uitvoeren van dagelijkse, door artsen voorgeschreven, taken op cassettebandjes en het vastleggen van elke taak met een Polaroid camera probeert een man te revalideren.
Een pandemie van geheugenverlies vormt het decor voor dit subtiel aangrijpende tragikomische debuut van voormalig Lanthimos-medewerker Christos Nikou. Apples is een allegorische meditatie over geheugen, identiteit en technologie die een diepgaande nieuwe stem in de Griekse Weird Wave inluidt.