Op een stormachtige nacht tijdens een zware politieke crisis krijgt een tolk een zenuwinzinking. Jonge diplomaat Konrad moet ingrijpen en tolkt voor de twee conflicterende leiders, die discussiëren over het lot van de wereld. Er zijn slechts twee mogelijke uitkomsten: vrede of totale verwoesting.