Voor zijn filmdebuut in 1969 vertaalde regisseur Alain Tanner (In the White City) de revolutionaire vonk en geest van mei ‘68 naar zijn moederland Zwitserland. Het onderzoekt de poging van een man om zijn comfortabele leven in te ruilen voor heel wat anders. Winnaar van Locarno’s Gouden Luipaard!