Opgenomen door een toonaangevende Sovjet-filmmaker gedurende 8 jaar: Cinerama’s Russian Adventure is een vreemd verslag van een eigenaardige tijd in de Amerikaanse historie. Als vredig portret avn de Sovjetstaat is de film een magisch fenomeen, zeer geschikt voor een groot scherm!