Crash
Nadat commercieel regisseur James Ballard een auto-ongeluk overleeft, belandt hij langzaam in een fetisjistische onderwereld van omniseksuele slachtoffers van auto-ongelukken, die metalen botsingen seksueel opwindend vinden en hen een schokkende levenskracht geven waarnaar ze beginnen te verlangen.
David Cronenbergs bewerking van J.G. Ballards aanstootgevende roman brengt de diepste menselijke verlangens in kaart. Crash, een van de grote films van de jaren ’90, is een transgressieve, psychopathologische afrekening met seks, dood en de verdovende effecten van parasitaire verbondenheid.