Dial H-I-S-T-O-R-Y
Dial H-I-S-T-O-R-Y ging in première in het Parijse Centre Pompidou. Het traceert de geschiedenis van ontvoeringen en terrorisme verbeeld en vertaald door mainstream televisiemedia.
Hoe stel je je het onvoorstelbare voor? Deze docu van Johan Gimonprez is een mozaïek van verschillende vormen: homevideo’s, bewakingsbeelden en fragmenten uit sci-fi films. Dial H-I-S-T-O-R-Y is griezelig genoeg uitgebracht vóór 11 september 2001 en is een portret van deze oude wereld.