De jonge zwerver Veneno is vaak te vinden in wegrestaurants, waar hij met chauffeurs naar bed gaat. Op zoek naar een lift ontmoet hij de norse chauffeur Muñeco. Veneno weet Muñeco over te halen hem mee te nemen naar de hypermannelijke wereld van het langeafstandsvervoer door het noorden van Mexico.
Deze visueel rauwe, explosieve thriller van David Pablos en producent Diego Luna speelt met de tegenstellingen tussen hardheid en zachtheid. Door de onverwachte romance te doordrenken met benzine en pastelkleurige fluorescerende tinten neemt On the Road een verrassende wending.