Winaar van de Palme d’Or in 1993. Chen Kaige’s epische film haalt inspiratie uit het klassieke theater voor een bredere visie. De moderne blik op taboes rond homoseksualiteit en gender—een primeur in de Chinese filmwereld—ging niet gepaard zonder controversie: een queer, tijdloos meesterwerk.