Heremias (Book One: The Legend of the Lizard Princess)
De odyssee van een man uit zijn dorp naar de stad en weer terug. Maar het is meer dan dat: het is zijn reis beginnend in een staat van absolute onschuld naar kennis, desillusie, schuld.
Filippijnse regisseur Lav Diaz dompelt ons onder in het leven en de ervaringen van Heremias, geteisterd door de corruptie en problemen in de Filippijnse samenleving. Een verhaal over een moderne Jeremia, een moderne gelijkenis die met woedend medeleven wordt verteld.